Oppvarmingsoppgaver – En engasjerende start på matematikkundervisningen

Oppvarmingsoppgaver – En engasjerende start på matematikkundervisningen

Oppvarmingsoppgaver – en engasjerende start i matematikkundervisningen

Mange elever møter til mattetimen preget av forventning om at de ikke skal forstå eller mestre noen ting. Hva om du kunne snu dette ved å starte timen annerledes? I dette foredraget viser vi hvordan oppvarmingsoppgaver kan fungere som en inngangsport til læring, nysgjerrighet og mestring.

I løpet av foredraget får du:

  • En praktisk innføring i hva som kjennetegner en god oppvarmingsoppgave
  • Mange konkrete oppgaver du kan ta i bruk allerede i neste matematikktime
  • Tips til hvordan du tilpasser oppgavene til ulike elevgrupper
  • Veiledning i hvordan oppvarmingsoppgaver kan fungere som verktøy for motivasjon og klasseromskultur

Oppgavene er utformet slik at elevene opplever mestring, nysgjerrighet og tilhørighet. De er enkle å delta i for alle, men gir rom for faglig dybde.

Foredragsholderen, Gaute Hovtun, har skrevet en fagfellevurdert artikkel om temaet samt boken Mer matematikk, takk!, og kombinerer erfaring som førstelektor i matematikkdidaktikk med praktisk undervisningserfaring fra ungdomsskolen.

Dette kurset gir deg konkrete verktøy og ideer som kan være med å gjøre matematikkundervisningen mer engasjerende fra første minutt.

Kontakt oss

Nysgjerrig på hva et foredrag kan gjøre for ditt team, skole eller arrangement?
Ta gjerne en uforpliktende prat med oss – ring +47 950 31 394 eller send en e-post til post@matherials.no.

Tilbake til bloggen

Legg igjen en kommentar

Merk at kommentarer må godkjennes før de publiseres.